Servaali Oy toteuttaa ensimmäisenä alkoholialan toimijana mobiiliverkkokaupan

3. syyskuun 2018

Servaali Oy lanseeraa tänä syksynä ensimmäisenä alkoholialan toimijana mobiiliverkkokauppa Serviisin HoReCa – kanavalle. ”Kaupankäynnin digitalisointi ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet ovat osa suurempaa digitalisoinnin hanketta konsernissamme. Uudet kaupankäynnin muodot rantautuvat myös HoReCa-bisnekseen”, toteaa Servaalin Business Unit Lead Erkka Schönberg.

Puolitoista vuotta sitten aloitettiin sähköisen kaupankäynnin kehittämistyö yhdessä HoReCa-alan toimijoiden kanssa. Puuttui kanava, jossa ostamiseen kaikki tarvittavat ja ajankohtaiset tiedot saataisiin yhdestä paikasta, mutkaton ja relevantti alusta, jolla asioida. Alustaa on kehitetty, testattu ja parannettu, ja syksyn aikana tuote on lanseerausvalmis. Mukana työssä on ollut kymmeniä alan tekijöitä, joilta Serviisi on saanut hienoa palautetta: ”Verkkokauppa Serviisi on ainoa laatuaan alalla, vastaavaan ei ole vielä yksikään kilpailijoiden tilauspalvelu yltänyt. Ensimmäistä kertaa meillä on kaikki tarvittavat tiedot kerralla saatavilla”, kehuu Ravintola Kaislan ravintolapäällikkö Petri Loponen.

Tahtotila oli yksinkertaisesti helpottaa asiakkaiden päivittäistä työtä tilausprosessin osalta. Tarjota tietoa enemmän, helpommin ja olla asiakkaan saatavilla silloin, kun se hänelle parhaiten sopii. Päätettiin tuoda tilausjärjestelmä nyky-yhteiskunnan vaatimalle tasolle ja sinne, missä se on helpoiten saatavilla: jokaisen omaan taskuun. ”Verkkokauppa Serviisi toimii mobiilisti siellä ja silloin, kun asiakkaillemme parhaiten sopii”, kertoo Jutta Laitinen, projektin vetäjä.

Mobiiliverkkokauppa lanseerataan syksyn aikana.